Етапній моделі Fiat виповнилося 55 років
Рівно 55 років тому в Женеві дебютував автомобіль Fiat 124, масовий випуск якого згодом був налагоджений не лише в Італії, але і в ряді інших країн. Це були Індія, Іспанія, Туреччина, а також Південна Корея і Болгарія.
В умовах економічної кризи початку 60-х рр. керівництво компанії Fiat вирішило підготувати заміну для застарілих моделей - 1100 і 1300. Спочатку було розмахнулися на створення принципово нової - передньопривідною моделі. Але потім, з огляду на не зовсім вдалий досвід такої схеми на автомобілі Primula фірми Autobianchi, яка входила до складу концерну Fiat, вирішили почекати.
Особливо потрібно відзначити новий двигун типу 124, розроблений інженером Ауреліо Ломпреді, який до 1958 року працював на фірмі Ferrari. Це був 4-циліндровий верхнеклапанний агрегат робочим об'ємом 1,2 л і потужністю 60 л. с. Коробку передач поставили механічну, 4-ступінчасту. Максимальна швидкість складала 140 км / ч.
У ходової частини особливих новацій не спостерігалося. Підвіска застосовувалася пружинна: передня - незалежна, задня - залежна. Кузов був досить пересічним по дизайну - незграбним, трьохоб'ємним, 4-дверним. Пропонувався і 5-дверний універсал - за італійською термінології Familiare.
Випуск автомобіля Fiat 124 почався в січні 1966 року. А через півроку до нього додалася і більш потужна модель - Fiat 124S c двигуном 1,4 л потужністю 75 л. с. А на машинах 124 Special T встановлювалися двигуни twin cam (з двома верхніми розподільчими) - в 1,4 і 1,6 л - потужністю 80 і 95 л. с. відповідно.
Особливо потрібно сказати про елітні версіях автомобіля. У 1966 - 85 рр. було випущено 208 333 автомобіля Fiat 124 Spider, з відкритим кузовом від престижного виробника Pininfarina. А в 1967 - 75 рр. фірма Fiat виробляла машину Fiat 124 Coupe c кузовом власної розробки - і загальний її тираж склав 279 672 од.